niedziela, 19 października 2014

Zupa krem z marchewki !

Robiąc zakupy na przetwory robiłam zakupy na hurtowym placu, więc np. marchwi mi "nieco":) zostało...Pierwszy pomysł to zupa - krem z marchewki, drugi to ciasto marchewkowe, to zaczęłam od zupy:) PRZEPYSZNEJ JAK SIĘ OKAZAŁO:) a to pewnie ze względu na na prawdę wyśmienitą marchew! A ciasto poczeka bo zaraz po zupie zmogło mnie przeziębienie:/.






potrzeba:
1kg obranej marchewki
ćwiartka małego selera
średnia pietruszka
0,5 kg ziemniaków
dwie duże cebule
4 duże ząbki czosnku
3 kostki rosołowe drobiowe Winiary
1/2 łyżeczki curry
1 spora łyżeczka kurkumy
1 spora łyżeczka imbiru
oliwa z oliwek 5 łyżek
1 litr świeżej wody

kroki:  

Wszystkie jarzyny obrałam i pokroiłam. Zaczęłam od cebuli i czosnku. Do duże gara z grubym dnem wlałam oliwę, rozgrzałam i wrzuciłam cebulę, którą zeszkliłam a nie przypaliłam:))) pod koniec dorzuciłam czosnek.  W czasie kiedy cebula z czosnkiem się smażyła posiekałam resztę, marchew w talarki, ziemniaki w kostkę, resztę jak się udało:).
Kiedy cebula i czosnek się zeszkliły, dorzuciłam warzywa i nie pozwoliłam się im przypalić, dorzuciłam kostki rosołowe i pilnowałam mieszając. Kiedy warzywa nieco się podsmażyły dorzuciłam przyprawy i zalałam wodą, tak aby warzywa zostały lekko przykryte i gotowałam ok 20min. pod przykryciem. Warzywa ugotowałam a nie ROZGOTOWAŁAM:). Jak zupa lekko przestygła zblendowałam całą "żyrafą":).
Podawałam z łyżką  śmietany.
ZUPA PRZEPYSZNA, BANALNA, TANIA!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz