niedziela, 8 czerwca 2014

Podrabiamy Grycana:) - Lody bakaliowe

Bardzo lubię lody Grycan, jednak są bardzo drogie, podjęłam więc próbę zrobienia takich w domu:).
Przepis jaki podaję jest kolejną, ale niewiele zmodyfikowaną wersją.

Zdjęcia może zdążę jeszcze zrobić:)



potrzeba:
330 ml tłustej śmietany 30/36%
350 ml tłustego mleka
jakieś 200 g cukru, ja te lody lubię bardzo słodkie
dwa jaja
1/3 małej biedronkowej puszki masy toffi
spora garść rodzynek
orzechy włoskie



kroki:
Po wymierzeniu wszystkiego wstawiłam do lodówki aby się schłodziło (mleko, śmietana). W tym czasie, zalałam rodzynki wrzątkiem (parzę je aby spulchniały - pamiętaj, żeby dobrze je odsączyć z wody - to po jakiś 15-30 min.), posiekałam orzechy nożem, żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam, kremówkę także, żółtka utarłam z cukrem, wszystko razem delikatnie wymieszałam. Dodałam masę toffi (tej nie schładzam aby dobrze i łatwo się rozpuściła, orzechy i dobrze ODSĄCZONE z wody rodzynki.

I do maszyny :). Właśnie kręci się druga porcja.

Bardzo, bardzo smaczne lody, a na dzisiejszy upalny dzień jak znalazł zamiast obiadu:D.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz