poniedziałek, 9 lutego 2015

Placek orkiszowy na maślance jako pieczywo:).

Inspirowana tym: placki na sodzie stworzyłam swoją wersję placka a'la podpłomyk:).



 

 

potrzebne:

0,5kg mąki - ja użyłam 450g orkiszowej typ 2000 i 50 własnoręcznie zmielonego ziarna orkiszu:)

400ml maślanki

łyżka sody 

pół łyżeczki soli

 

jedna uwaga:

w pierwotnym przepisie  było nieco mniej maślanki bo 250ml, ale pewnie użyto zwykłej pszennej mąki, orkiszowa wciągnęła tę ilość błyskawicznie i potrzebna była dolewka:) a także nieco więcej sody...

 

 

 

kroki : 

Włączyłam piekarnik na 200st. i włożyłam do niego mój kamień. Do maszyny :) wlałam maślankę wsypałam sodę, sól, zaczęłam mieszać i dosypałam mąkę. Ciasto mieszało się ok. 15min. Następnie wrzuciłam je na stolnicę, rozwałkowałam placek grubości ok.8mm, radełkiem pocięłam na małe kliny, wrzuciłam na kamień do piekarnika i piekłam ok. 1h.

Były nieco za suche, powinnam była piec nieco krócej ale mi smakowały:) z masłem i solą czosnkową, nie chciało mi się robić masła czosnkowego a powinnam była:))).   

 

Hm całkiem ciekawe:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz