poniedziałek, 10 listopada 2014

Bakłażan oberżyna, gruszka miłości...smażony po prostu:)


No jak w Biedronce jest bakłażan za 1,99zł to trzeba brać, się nie zastanwiać to pyszne i zdrowe warzywo jest:))). Przygotowanie go jest nieskomplikowane i dość szybkie.









bakłażan
oliwa z oliwek
ulubiona przyprawa - u mnie Przyprawa do sałatek Prymat
sól (u mnie różowa himalajska)
UWAGA! :) dobra ceramiczna patelnia na której na minimalnej ilości tłuszczu warzywo będzie mogło - bez przypalenia dochodzić dłuższą chwilkę


sos:
jogurt grecki
czosnek
ulubiona przyprawa  - u mnie Przyprawa do sałatek Prymat



Najważniejsze to: pokroić bakłażan na ok 1cm plastry, zasolić z obu stron i odstawić na na prawdę dłuższą chwilkę od pół do godziny czasu. Potem papierowym ręcznikiem osuszyłam plastry, oprószyłam ulubioną przyprawą i wrzuciłam na ceramiczną patelnię z odrobina oleju z oliwek.
Na małym gazie smażyłam przekładając z jednej strony na drugą. Co do sosu to kilka ząbków czosnku (ja lubię dużo:) przecisnęłam przez praskę do  jogurtu greckiego i dostypałam nieco przyprawy. Koniec. PYSZNE:).

Można także po przyprawieniu oprószyć je mąką lub spanierować jak klasycznego schabowego: mąka, jajko, bułka tarta ale wtedy potrzeba nico więcej oleju, a w przypadku dietetycznego warzywa raczej szkoda wciągać ten tłuszcz:).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz